Audizine - An Automotive Enthusiast Community

Results 1 to 3 of 3
  1. #1
    Veteran Member Four Rings GRUMPY-S4's Avatar
    Join Date
    Nov 16 2015
    AZ Member #
    364516
    Location
    DFW

    VCDS Logging Field Numbers

    Guest-only advertisement. Register or Log In now!
    Anyone know the field/block numbers for IAT, lambdas and trim adaptations on the B8.5?

  2. #2
    Senior Member Three Rings Mat@1975's Avatar
    Join Date
    Jun 14 2015
    AZ Member #
    337365
    Location
    FRANCE

    Hello, here are mine on VCDS 15.7.1
    (soory, in french... but the one you asked in bold)


    002 Position accélérateur %
    009 Pression Admission Absolue Consigne COMMANDED-MAP_SP kPa
    022 Régime moteur tr/min

    028 Températur Gaz d'échappement banc 1 °C
    029 Températur Gaz d'échappement banc 2 °C

    55 Long term Fuel Trim ; banc 1 %
    56 Long term Fuel Trim ; banc 2 %

    90 Short term Fuel Trim ; banc 1 %
    91 Short term Fuel Trim ; banc 2 %


    125 Débit d'air admis kg/h
    129 Pression ambiante kPa
    130 Température Ambiante °C

    220 Angle d'allumage °
    222 Température d'air admission °C

    224 Pression Admission Absolue Mesurée COMMANDED-MAP_SP kPa

    272 Sondes lambda valeur effective; banc 1 -
    273 Sondes lambda valeur effective; banc 2 -
    280 Sondes lambda; valeur assignée; banc 1 -
    281 Sondes lambda; valeur assignée; banc 2 -


    285 Détection de ratés; totalisateur de ratés par 1000 tr/min
    287 Détection de ratés; cyl 1 par 1000 tr/min
    289 Détection de ratés; cyl 2 par 1000 tr/min
    291 Détection de ratés; cyl 3 par 1000 tr/min
    293 Détection de ratés; cyl 4 par 1000 tr/min
    295 Détection de ratés; cyl 5 par 1000 tr/min
    297 Détection de ratés; cyl 6 par 1000 tr/min

    458 reduction d'avance allumage / cliquetis cyl 1 IGA_AD_1_KNK[0] °
    459 reduction d'avance allumage / cliquetis cyl 2 IGA_AD_1_KNK[1] °
    460 reduction d'avance allumage / cliquetis cyl 3 IGA_AD_1_KNK[2] °
    461 reduction d'avance allumage / cliquetis cyl 4 IGA_AD_1_KNK[3] °
    462 reduction d'avance allumage / cliquetis cyl 5 IGA_AD_1_KNK[4] °
    463 reduction d'avance allumage / cliquetis cyl 6 IGA_AD_1_KNK[5] °

    579 Ouverture Bypass compresseur RFP_AV %
    S4 B8.5 AVANT | S-Tronic | Full ADS | Sport Diff | Glacier White
    MRC Stage 2 Tune | MRC TCU Tune | AMS/Alpha Cooler| AWE + AFE filter intake with airbox hole
    KW HAS Springs | H&R Sway bar F&R | Custom 14 mm Front and (13 R / 16 L) mm Rear Spacers | CR-15 Strut Brace
    OEM Rotors | Michelin PSS 255/35/19
    Q5 calipers | Goodridge SS Lines | 2-pieces Girodisc Rotors Front & Rear

  3. #3
    Veteran Member Four Rings jran76's Avatar
    Join Date
    Jun 20 2011
    AZ Member #
    77149
    My Garage
    2002 Audi S4
    Location
    Plano, TX

    Quote Originally Posted by Mat@1975 View Post
    Hello, here are mine on VCDS 15.7.1
    (soory, in french... but the one you asked in bold)


    002 Position accélérateur %
    009 Pression Admission Absolue Consigne COMMANDED-MAP_SP kPa
    022 Régime moteur tr/min

    028 Températur Gaz d'échappement banc 1 °C
    029 Températur Gaz d'échappement banc 2 °C

    55 Long term Fuel Trim ; banc 1 %
    56 Long term Fuel Trim ; banc 2 %

    90 Short term Fuel Trim ; banc 1 %
    91 Short term Fuel Trim ; banc 2 %


    125 Débit d'air admis kg/h
    129 Pression ambiante kPa
    130 Température Ambiante °C

    220 Angle d'allumage °
    222 Température d'air admission °C

    224 Pression Admission Absolue Mesurée COMMANDED-MAP_SP kPa

    272 Sondes lambda valeur effective; banc 1 -
    273 Sondes lambda valeur effective; banc 2 -
    280 Sondes lambda; valeur assignée; banc 1 -
    281 Sondes lambda; valeur assignée; banc 2 -


    285 Détection de ratés; totalisateur de ratés par 1000 tr/min
    287 Détection de ratés; cyl 1 par 1000 tr/min
    289 Détection de ratés; cyl 2 par 1000 tr/min
    291 Détection de ratés; cyl 3 par 1000 tr/min
    293 Détection de ratés; cyl 4 par 1000 tr/min
    295 Détection de ratés; cyl 5 par 1000 tr/min
    297 Détection de ratés; cyl 6 par 1000 tr/min

    458 reduction d'avance allumage / cliquetis cyl 1 IGA_AD_1_KNK[0] °
    459 reduction d'avance allumage / cliquetis cyl 2 IGA_AD_1_KNK[1] °
    460 reduction d'avance allumage / cliquetis cyl 3 IGA_AD_1_KNK[2] °
    461 reduction d'avance allumage / cliquetis cyl 4 IGA_AD_1_KNK[3] °
    462 reduction d'avance allumage / cliquetis cyl 5 IGA_AD_1_KNK[4] °
    463 reduction d'avance allumage / cliquetis cyl 6 IGA_AD_1_KNK[5] °

    579 Ouverture Bypass compresseur RFP_AV %
    Thanks for posting those. I am guessing there are some recent changes with 15.7.3, or whatever I was using when I logged Grumpy's car, because I had slightly different field numbers. Either way, I asked them to send me the logs they get today, and I'll update the B8.5 field numbers to my logging thread.
    2018 S4 : Daytona Gray : Black Nappa : Carbon Atlas : S Sport : Black Optics : 034 Springs/Rear Sway Bar/Inserts : 19x9.5" BBS CH-R Wheels : EPL tune : Wagner Intercooler
    2002 S4 : Black : Black Leather : 6-Speed : Stage 2+ ...
    2022 Q7 : Mythios Black

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  


    © 2001-2024 Audizine, Audizine.com, and Driverzines.com
    Audizine is an independently owned and operated automotive enthusiast community and news website.
    Audi and the Audi logo(s) are copyright/trademark Audi AG. Audizine is not endorsed by or affiliated with Audi AG.