PDA

View Full Version : (igjoe1989's) Brilliant Black 2006 B7 A4 2.0T Quattro Project



igjoe1989
08-07-2011, 11:45 PM
So i bought the car in july last year as a birthday present from me to me. [>_<] I traded this in http://i183.photobucket.com/albums/x140/igjoe1989/ImportedPhotos00000.jpg
for this
http://i183.photobucket.com/albums/x140/igjoe1989/becky/066.jpghttp://i183.photobucket.com/albums/x140/igjoe1989/becky/068.jpghttp://i183.photobucket.com/albums/x140/igjoe1989/becky/071.jpg
thats enough stock pics. everyone knows what a stock by b7 looks like. So anyways my first mod was her name, Becky... the brilliant black b7. My second mod was a hifonics 10" sub mounted in a bassworx box powered by a kenwood 1000.
http://i183.photobucket.com/albums/x140/igjoe1989/becky/DSCF0553.jpg
my friend also bought me an OEM ice scraper
http://i183.photobucket.com/albums/x140/igjoe1989/becky/DSCF0556.jpg
and then i deployed.... bought a lot of goodies while i was gone and everything was waiting for me when i got home. my next mod was getting rid of the symphony and installing the oem RNS-E.
http://i183.photobucket.com/albums/x140/igjoe1989/becky/DSCF0517.jpg
next was a snub mount old http://i183.photobucket.com/albums/x140/igjoe1989/becky/DSCF0525.jpg
new
http://i183.photobucket.com/albums/x140/igjoe1989/becky/DSCF0528.jpg
got a carbonio with a 034 turbo inlet pipe. i know i know. fail for no pic. but look on the bright side, i got a unitronic stg 2 tune, obx exhaust, and 034 test pipe installed by AMS autowerks in linden, NJ (great shop btw)
http://i183.photobucket.com/albums/x140/igjoe1989/becky/DSCF0559.jpghttp://i183.photobucket.com/albums/x140/igjoe1989/becky/DSCF0557.jpghttp://i183.photobucket.com/albums/x140/igjoe1989/becky/DSCF0550.jpghttp://i183.photobucket.com/albums/x140/igjoe1989/becky/DSCF0549.jpg
with all that being installed the next obvious choice was to install the new south vent boost gauge. it only comes in black so i bought a black center vent and replaced the tan fins on the passenger side vent with black ones. it gave me some problems but after troubleshooting i found out i had a bad ground. easy fix.
http://i183.photobucket.com/albums/x140/igjoe1989/becky/DSCF0519.jpg
So ive always been a fan of the FUNK button mod used to mute a radar detector. i dont speed often but having the radar gives me peace of mind when i do. i also kept the coiled cord instead of using the phone cord. i just like how it keeps tension on the cord.
http://i183.photobucket.com/albums/x140/igjoe1989/becky/DSCF0575.jpghttp://i183.photobucket.com/albums/x140/igjoe1989/becky/DSCF0567.jpghttp://i183.photobucket.com/albums/x140/igjoe1989/becky/DSCF0574.jpg
and just two days ago i went to AMS one more time to have my ST coilovers installed, roll my fenders and..... FAFA'S MEISTERS!!!! yep i bought them from him and he did a great job with the offsets and stretching the tires.
http://i183.photobucket.com/albums/x140/igjoe1989/becky/IMAG0084.jpghttp://i183.photobucket.com/albums/x140/igjoe1989/becky/IMAG0085.jpghttp://i183.photobucket.com/albums/x140/igjoe1989/becky/IMAG0086.jpghttp://i183.photobucket.com/albums/x140/igjoe1989/becky/IMAG0087.jpg
and quattro sleeping next to a quattro. haha.
http://i183.photobucket.com/albums/x140/igjoe1989/becky/IMAG0089.jpg
my final mod for now will be the awe intercooler, it arrived damaged but awe fixed it for free.
[:D] http://i183.photobucket.com/albums/x140/igjoe1989/becky/DSCF0478.jpghttp://i183.photobucket.com/albums/x140/igjoe1989/becky/DSCF0541.jpg
and this is how she sit for now
http://i183.photobucket.com/albums/x140/igjoe1989/becky/becky5.jpghttp://i183.photobucket.com/albums/x140/igjoe1989/becky/becky3.jpghttp://i183.photobucket.com/albums/x140/igjoe1989/becky/becky1.jpghttp://i183.photobucket.com/albums/x140/igjoe1989/becky/becky2.jpg

ryanworth
08-08-2011, 12:27 AM
Well damn, haha. That's quite the intro to your car. Very nice work!
Fafa's wheels look good on your car. How they treating those quarters? [>_<]

How are the ST coilovers holding up?

igjoe1989
08-08-2011, 12:37 AM
suprisingly the ST's are a lot more comfortable than i expected and no worries with the quarters so far. i know its a lot to post at once but it was pretty much stock until after my deployment so i figured i would just put it all on here at once. And ryan im not sure what im a fan of more, your car, or your photography. both are amazing. i wish i haz foto skilz. :(

Street Nasty
08-08-2011, 01:56 AM
Welcome and nice car. I am not a fan of the wheels or stretched tires, but I like everything else. Very clean install on the passport. I agree with you on the ST coilovers, they are very comfortable. I think they are targeted more for look than they are actual handling given that the price range also falls within the shocks/springs combo prices. I feel you can't go really low with them though as they start to drive like crap after about 1.5" for me.

djibouti99
08-08-2011, 04:30 AM
Dog looks familiar. AMS Autowerks?

Inked
08-08-2011, 05:51 AM
Very nice! And thank you for serving!!

U Need more daytime pics though haha

GA42.0T
08-08-2011, 07:26 AM
Dang man. Slow down. This process sposed to take a little time. Make me feel a inadequate by intro'ing myself with a blackout grill and 18" wheels.

Just kidding. Impressive list. You really went at it. Looking good. Don't forget curpra lip. Spotted that in there.

And guess I'll be the first to take the easy shot: why'd you put the suspension from that Frontier on your new A4 if you were only going to go coils later? Do it right the first time they always say.

drumnjuny
08-08-2011, 07:59 AM
looks great!!! i need to get on that funk button [up] that looks soooo good

mr shickadance
08-08-2011, 08:00 AM
i like it!

but the front needs to come down a bit more to match your rear.....or your rear needs to come up a little to match your front.....great looking car tho!

AWDTURBO
08-08-2011, 08:18 AM
i think the back is the way it is is because he is parked on the curb which brings the front up a bit and the back lower the it is

Geoffafa
08-08-2011, 08:26 AM
not gonna lie, i was going through your post and i was like, done, done, done, do.. woah who got polished meisters?!

then i realized they were mine [:D]

they look good though dude!

nnnick
08-08-2011, 10:18 AM
Nice ride!!

ryanworth
08-08-2011, 10:43 AM
suprisingly the ST's are a lot more comfortable than i expected and no worries with the quarters so far. i know its a lot to post at once but it was pretty much stock until after my deployment so i figured i would just put it all on here at once. And ryan im not sure what im a fan of more, your car, or your photography. both are amazing. i wish i haz foto skilz. :(

Glad to hear the ST's are good. I'm still in the debate of whether I want to go air or a better coilover setup. I prefer air, but money is the factor here.
And thanks, photography just takes practice. I'm not that good, haha.

Are the ST's pretty stiff though? Didn't know if they hold up with the heavy car and poke you have.

igjoe1989
08-08-2011, 03:01 PM
Very nice! And thank you for serving!!

U Need more daytime pics though haha
I'll put that on my to do list.

Dang man. Slow down. This process sposed to take a little time. Make me feel a inadequate by intro'ing myself with a blackout grill and 18" wheels.

Just kidding. Impressive list. You really went at it. Looking good. Don't forget curpra lip. Spotted that in there.

And guess I'll be the first to take the easy shot: why'd you put the suspension from that Frontier on your new A4 if you were only going to go coils later? Do it right the first time they always say.
dang, you caught me, i honestly completely forgot about the lip. and that stock suspension was ridiculous!!! i could conquer mountains with that thing before. And i wouldve started this post a while ago but i was stuck in the sandbox. try to imagine this thing being updated over six months. i was stock for 6 months with just the sub and amp if that makes it any better???

i like it!

but the front needs to come down a bit more to match your rear.....or your rear needs to come up a little to match your front.....great looking car tho!
The rear of the car is parked on a higher curb which makes the rear look a lot lower than the front. i can still go lower in the front but im about to make a little road trip so i wanted to leave it until H2O.

not gonna lie, i was going through your post and i was like, done, done, done, do.. woah who got polished meisters?!

then i realized they were mine [:D]

they look good though dude!
Haha. i even mentioned you in the post too. i was really suprised when i picked them up from my friends house because the boxes werent damaged at all and thats amazing considering they came from miami. Which one is the "do"??

Glad to hear the ST's are good. I'm still in the debate of whether I want to go air or a better coilover setup. I prefer air, but money is the factor here.
And thanks, photography just takes practice. I'm not that good, haha.

Are the ST's pretty stiff though? Didn't know if they hold up with the heavy car and poke you have.
i say if you have coils already... then just buy bags. no reason to replace your carpet with hardwood and then cover it with a rug. right? I've only had the ST's on for a couple days and they've been soft enough to be comfortable and stiff enough to keep the wheel from the quarter. if you could see the roads in jersey and PA it'd probably give you more confidence in them.

igjoe1989
08-08-2011, 03:21 PM
A few daytime pics as requested
http://i183.photobucket.com/albums/x140/igjoe1989/becky/DSCF0577.jpg
http://i183.photobucket.com/albums/x140/igjoe1989/becky/DSCF0579.jpg
http://i183.photobucket.com/albums/x140/igjoe1989/becky/DSCF0582.jpg
rear quarters with poke and roll
http://i183.photobucket.com/albums/x140/igjoe1989/becky/DSCF0583.jpg
vent gauge and black vent
http://i183.photobucket.com/albums/x140/igjoe1989/becky/DSCF0586.jpg
i thought the black vents being black would look awkward but it blends in nicely
http://i183.photobucket.com/albums/x140/igjoe1989/becky/DSCF0588.jpg

ryanworth
08-08-2011, 10:17 PM
i say if you have coils already... then just buy bags. no reason to replace your carpet with hardwood and then cover it with a rug. right? I've only had the ST's on for a couple days and they've been soft enough to be comfortable and stiff enough to keep the wheel from the quarter. if you could see the roads in jersey and PA it'd probably give you more confidence in them.

Best answer to my debate. Haha. I'll just start saving up then I guess. What's your fender to ground?

pw211
08-08-2011, 10:24 PM
Damn. Well played.

freaksavior
08-08-2011, 10:47 PM
What size tires/wheels? I didn't see it posted.

igjoe1989
08-08-2011, 10:56 PM
What size tires/wheels? I didn't see it posted.
the front is 18x9 with 205/40/18 and the rear is 18x10 with 215/40/18 fafa has the offset specs in his build thread i believe. @ryan i'll get back to you sometime tomorrow. i haven't measured the fender height yet. glad i could help with the bag/coil situation as well.

Staz
08-08-2011, 11:23 PM
nicely done ! now swap to a black interior

RJMars
08-09-2011, 12:09 AM
Best, intro, ever?

[up]

Geoffafa
08-09-2011, 09:11 AM
the front is 18x9 with 205/40/18 and the rear is 18x10 with 215/40/18 fafa has the offset specs in his build thread i believe. @ryan i'll get back to you sometime tomorrow. i haven't measured the fender height yet. glad i could help with the bag/coil situation as well.

the wheels themselves are +29 front offset and +18 rear offset [up]

Der Konig
08-09-2011, 09:23 AM
Wasted no time at all on that, looks great though. Wish I had a reputable tuner shop closer to me, be nice to deal with shops in person every once in a while like you have at AMS

freaksavior
08-09-2011, 11:16 AM
Holy crap! 215 on a 10" wheel. geebus dude!

igjoe1989
08-09-2011, 08:09 PM
the wheels themselves are +29 front offset and +18 rear offset [up]
one never forgets his first love. haha.

Wasted no time at all on that, looks great though. Wish I had a reputable tuner shop closer to me, be nice to deal with shops in person every once in a while like you have at AMS
its definitely nice being near good shops. and to be an hour away from AWE and AMS. i guess im just lucky.

Holy crap! 215 on a 10" wheel. geebus dude!
that was all fafa's doing. he knows how to make a tire and wheel combo look better than you thought it could.

igjoe1989
08-10-2011, 08:10 PM
Best answer to my debate. Haha. I'll just start saving up then I guess. What's your fender to ground?
Front: 23" Rear: 23.5"

maidest
08-10-2011, 08:36 PM
^was about to ask FTG, damn that's low! i'm glad to see you're on STs and liking them, i'm switching to those in the next week or so. i don't think i can pull of a <24" FTG height though lol

Mc Suly
08-10-2011, 08:52 PM
Wow nice car.
I'm not a fan of stretch but with that setup :O

AMS great shop.
I went there.

igjoe1989
08-10-2011, 09:50 PM
I rode 4 deep today on my way to lunch and the rears never hit the quarters. And this was also on Jersey roads too. extremely happy with the ST's.