PDA

View Full Version : No more RS4 replica bumpers from Rieger!!!!



yusoslo
04-09-2007, 02:13 PM
My car was involved in an accident I had the Rieger RS4 front bumper, and when the body shop tried to order a new one from LLTEK they said Rieger stopped making the original RS4 bumper.

now the only choice is this
http://www.lltek.com/images/riegertek/a4b5b6_rs4plus/riea48d_32nf_rs4plus_bumper_34overall_zz.jpg

and I dont like the other one with the holes at the bottom...Kerscher or whatever


and I dont wanna pay body shop fees to fit the OEM RS4 bumper.


WTF!!!

tunerb5
04-09-2007, 02:16 PM
the original was a lilttle more subtle. Try NA Motorsports.

seank
04-09-2007, 02:18 PM
wow i didnt think it was possible to make a worse interpretation of an RS4 bumper than the original Reiger "RS4" but they succeeded in proving me wrong.[:D]

TQMB5
04-09-2007, 02:23 PM
idk i kinda like that one better then the first one...

AudiRacerS4
04-09-2007, 02:25 PM
why dont you get the RSR bumper from LLTEK??

GetAudiHere
04-09-2007, 02:26 PM
No way the old one was way better. It may look okay there but go look on their website and take a look at the more angled picture and it is in fact worse. I am very disappointed that they did this because i dont have enough money to buy one of the old ones right now and by the time i do have enough money they will most likley unfortunatly be gone[:(]

yusoslo
04-09-2007, 02:28 PM
what does the RSR one look like??

seank
04-09-2007, 02:31 PM
go to LLtek's website and take a look.

yusoslo
04-09-2007, 02:33 PM
It doesnt look that good to me the side fins are cheap loooking.

I saw this DTM bumper I have never seen
http://www.bbr-tuning.com/audi/large/tag1.jpg

Starting
04-09-2007, 02:41 PM
I would try some other places. It may be true but I never trust what lltek says.

CaSp3r9
04-09-2007, 02:43 PM
Ewww... that "RS4" bumper on the red A4 is disgusting, it look so cheap. The bumper on that silver A4 is a little better but I'd much rather have the Kerscher one than those two... or an OEM S4/RS4 front obviously.

Poopie
04-09-2007, 02:55 PM
reiger hasn't been making shit for a while. A lot of their stuff is backordered. I think something happened at the plant

EUROTEK//S4
04-09-2007, 02:57 PM
why dont u just buy a OEM RS4 f.bumper ?

Alan
04-09-2007, 03:40 PM
and I dont wanna pay body shop fees to fit the OEM RS4 bumper.

..

b00st
04-09-2007, 03:40 PM
Try NA Motorsports.

+1

AudiRacerS4
04-09-2007, 04:04 PM
or search the classifieds there is always someone sellling a reiger rs4 front

pipe7284
04-09-2007, 04:09 PM
that second one is too damn ricer.

Lazer Viking
04-09-2007, 06:27 PM
ah, the gods answered my prayers

yusoslo
04-09-2007, 08:04 PM
well what other bumpers are there to chose from??

Im not dropping 1200 bucks to then have to cut a bumper up that is supposed to be 2-3" wider

AudiSport12
04-09-2007, 08:09 PM
S4 ftw.

AudiRacerS4
04-09-2007, 08:11 PM
yeah oem S4 FTMFW!!!!!

Das General
04-09-2007, 08:15 PM
^
cough*I have one 4 sale*cough

superman_006
04-09-2007, 08:17 PM
isnt that a Neon bumper?
http://i130.photobucket.com/albums/p276/superman_006/0002DNDFFB.jpg

seank
04-09-2007, 08:19 PM
S4 or Kerscher w/ the carbon splitter are the nicest options without going OEM RS4

tonggi
04-09-2007, 08:23 PM
get the cf splitter

mike-2ptzero
04-10-2007, 07:57 AM
The one on the red car seems to look more like the RSR then the first RSfour bumper they made. Dont they also make one that has slits above the side grills but looks exactly like their first RSfour bumper?

seank
04-10-2007, 08:02 AM
it doesn't really matter they all look and fit like crap. rieger is the suck.[:D]

yusoslo
04-10-2007, 10:01 AM
actually the first reiger the OG RS4 looks very good. the others not so much I think its def #2 after OEM.